domingo, 29 de julio de 2012

El libro de arena - Jorge Luis Borges

" Me dijo que su libro se llamaba El libro de arena, porque ni el libro ni la arena tienen ni principio ni fin." 

Ayer, después de terminar Cuentos para pensar de Bucay, empecé El libro de arena, de Jorge Luis Borges. El primero de los cuentos es un encuentro del Borges de veinte años con el que cumple setenta. Dos personas que, según la editorial del libro, son lo bastante distintas para ser dos y lo bastante parecidas para ser una
El hombre de ayer no es el hombre de hoy sentenció algún griego,y tal vez sea verdad que cambiamos constantemente, que el pasado se desvanece para dar lugar a los recuerdos de ahora, que el Hoy dará lugar a un mañana incierto. Y que yo, mientras tanto, seguiré adentrándome en el mundo de este gran escritor. El siempre futuro Premio Nobel.    



"Le dije que iban a venir a buscarme.
- ¿ A buscarlo? - me interrogó.
- Sí. Cuando alcances mi edad habrás perdido casi por completo la vista. Verás el color amarillo y sombras y luces. No te preocupes. La ceguera gradual no es una cosa trágica. Es como un lento atardecer de verano".  

El otro, El libro de Arena. 

10 comentarios:

  1. Fa uns anys vaig fer un curs on-line "Meravella, fantasia i absurd a la literatura hispanoamericana". Poca cosa coneixia d'aquests món, i Borges i el seu Aleph em van hipnotitzar!

    Petons!

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Quan vaig anar a comprar-lo no sabia per quin començar: Aleph o El libro de Arena. Ho vaig deixar en mans de la sort. No crec, però, que tardi molt en llegir-me Aleph.

      Eliminar
  2. En el Libro de arena l'autor li pica l'ullet al poeta Robert Burns. Recomenable un recorregut per l'obra d'aquest poeta escocès.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. M'apunto el nom de Robert Burns. Moltes gràcies. Fins aviat, Joan!

      Eliminar
  3. Borges, un altre cop. Aquest estiu cau quelcom seu.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Sempre Borges. Els poetes resten per sempre, no? O almenys la seva obra.

      Eliminar
  4. He de confessar que no conec gaire l'obra de Borges, però el tema d'aquest llibre el trobo molt interessant...
    Per l'última frase, veig que és un home d'un positivisme extraordinari...
    Petons.

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. Em sembla admirable que Borges no abandonés la seva passió per la literatura malgrat la ceguera gradual. És fascinant com aconsegueix descriure la seva malaltia com: un lento atardecer de verano. Petons!

      Eliminar
  5. Confessso que no conec la seva obra, però la teva entrada és molt atractiva i me'l apunto per l'estiu, tinc feina! :-)

    ResponderEliminar
    Respuestas
    1. M'alegra molt que t'hagi agradat l'entrada en referència a Borges i espero que et transmeti tant com a mi l'obra de l'autor!

      Eliminar